Το ρεύμα είναι απαραίτητο στην καθημερινότητα κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας, αλλά ακόμη και των μηχανών. Ταυτόχρονο όμως είναι για τα νοικοκυριά, τις εταιρίες και τις βιομηχανίες, ένα πολύ σημαντικό κόστος του μηνιαίου προϋπολογισμού, που σίγουρα επηρεάζει το βιωτικό επίπεδο. Γενικά είναι ένα κόστος που είμαστε υποχρεωμένοι να πληρώνουμε. Έχουμε τη δυνατότητα αυτό να το περιορίσουμε; Και βέβαια έχουμε. Πλέον η αγορά της ενέργειας έχει αλλάξει και έχει απελευθερωθεί, επιτρέποντας πλέον να δραστηριοποιούνται πολλές εταιρίες που προσφέρουν ρεύμα στην αγορά, έτσι λοιπόν ο ανταγωνισμός πιέζει τις τιμές προμήθειας προς τα κάτω, προς όφελος βέβαια του καταναλωτή. Πολλοί καταναλωτές όμως “παγιδευμένοι” στην παράδοση, παραμένουν σταθερά στον πρώτο πάροχο, που υπήρχε όσο ήταν μονοπώλιο η αγορά, καταβάλλοντας πολλές φορές έως και διπλάσιο σχεδόν κόστος, σε σχέση με αυτό που προσφέρει η αγορά ενέργειας και ο ανταγωνισμός.
Η άγνοια όμως δημιουργεί πολλά ερωτήματα, που αυτά κρατούν τον καταναλωτή από το να τολμήσει το βήμα της αλλαγής, Για το λόγο αυτό, κάποια από αυτά θα παραθέσουμε ακόλουθα:
- Θέλω τη ΔΕΗ που είναι δημόσιο. Απάντηση: Η ΔΕΗ είναι ακόμα ένας πάροχος ενέργειας, ο οποίος τμηματικά ιδιωτικοποιείται. Με την ένταξη νέων
εταιρειών στην ενέργεια, που εκπροσωπούν μεγάλους ομίλους που δραστηριοποιούνται πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά, ο καταναλωτής κερδίζει
μειωμένες τιμές και καλύτερη εξυπηρέτηση. - Δεν εμπιστεύομαι τους ιδιωτικούς. Απάντηση: Οι περισσότεροι ιδιωτικοί πάροχοι ρεύματος λειτουργούν πολλά χρόνια στην ελληνική αγορά και
έχουν πίσω τους μεγάλους ομίλους. Πάνω από το 25% της προμήθειας ρεύματος γίνεται από τους ιδιώτες προμηθευτές. - Στο παρελθόν εταιρείες ενέργειας έκλεισαν και άνθρωποι έχασαν λεφτά. Απάντηση: Πράγματι, ωστόσο δεν είναι όλες οι εταιρείες ίδιες. Οι περισσότερες εταιρείες είχαν παρουσία την εποχή που οι άλλες εταιρείες έκλεισαν και συνεχίζουν να έχουν μία σταθερή πορεία επιστρέφοντας την εμπιστοσύνη στους
πελάτες τους & παρέχοντας τις βέλτιστες υπηρεσίες. Επιπλέον το νομοθετικό πλαίσιο είναι ιδιαίτερα αυστηρό και υπάρχουν όλοι εκείνοι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί που εξασφαλίζουν ότι δεν θα συμβούν τα λάθη του παρελθόντος. - Η ΔΕΗ δεν το κόβει. Πληρώνω ανά 2μηνο. Απάντηση: Η ΔΕΗ έχει πλέον αναθέσει το έργο της είσπραξης ανεξόφλητων λογαριασμών σε εξωτερικό συνεργάτη (Qualco). Οι διακοπές πλέον είναι ένα καθημερινό φαινόμενο ακόμα και σε πελάτες που ανήκουν σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Πληρώνοντας ανά μήνα τον λογαριασμό σας έχετε καλύτερο έλεγχο της κατανάλωσης και των εξόδων σας.
- Θα ταλαιπωρηθώ, δε θέλω να μπω στη διαδικασία. Απάντηση: Η διαδικασία αλλαγής είναι πολύ απλή και δε θα βγείτε καθόλου από την καθημερινότητα σας. Η αλλαγή εκπροσώπησης γίνεται χωρίς να γίνει καμία παρέμβαση στο δίκτυο ρεύματος. Με την αλλαγή, θα σας ενημερώσουμε.
- Δεν έχω πρόβλημα, μια χαρά είμαι στον πάροχο μου. Απάντηση: Δικαιούστε να παίρνετε το ίδιο ακριβώς ρεύμα σε καλύτερη τιμή συνδυασμένο με
καλύτερες υπηρεσίες. Γιατί να μην απολαύσετε αυτά τα δύο; - Και με το τηλέφωνο τα ίδια έπαθα, δεν είχα για μέρες. Να πάθω το ίδιο και για το ρεύμα; Απάντηση: Στο ρεύμα το δίκτυο είναι κοινό. Δεν γίνεται καμία
τεχνική αλλαγή, ουσιαστικά είναι λογιστική αλλαγή. Το ρεύμα είναι ίδιο χωρίς διαφορά ποιότητας. Απλά λαμβάνετε λογαριασμό από άλλη εταιρεία που
σας εξασφαλίζει πιο οικονομική χρέωση για το ρεύμα που ήδη καταναλώνετε. - Η ΔΕΗ μου διαφυλάσσει ότι δεν θα έχω βλάβες. Απάντηση: Το δίκτυο είναι κοινό. Δεν τίθεται θέμα διαχωρισμού στους πελάτες. Σε περίπτωση βλάβης όλοι
απευθύνονται στο ΔΕΔΔΗΕ ο υπεύθυνος για τη συντήρηση και την ομαλή λειτουργία του δικτύου. Το τηλέφωνο είναι το 11500 και υποστηρίζει κάθε
καταναλωτή ανεξάρτητα από τον πάροχο του. - Ποια είναι η διαδικασία αλλαγής προμηθευτή; Είναι εύκολη η διαδικασία αυτή; Απάντηση: Το μόνο που χρειάζεται είναι η συμπλήρωση της Αίτησης
Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας , ο τελευταίος εκκαθαριστικός λογαριασμός του άλλου παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας και η ταυτότητά σας. Δεν απαιτείται καμία επιβάρυνση ή επιπλέον αλλαγή στους υφιστάμενους μετρητές και στο δίκτυο. Επίσης, δεν απαιτείται κανένα τέλος ενεργοποίησης. - Κατά τη διαδικασία αλλαγής παρόχου θα υπάρξει διακοπή ρεύματος; Απάντηση: Ο καταναλωτής δε μένει χωρίς ρεύμα ούτε λεπτό, διότι η αλλαγή εκπροσώπησης είναι λογιστική. Αλλάζουν κάποιες εγγραφές στα αρχεία του Διαχειριστή του Δικτύου και γίνεται αυτόματα η αλλαγή της εκπροσώπησης του πελάτη. Ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής (ΔΕΔΔΗΕ) θα συνεχίσει να είναι υπεύθυνος για την καλή λειτουργία του δικτύου και την αδιάλειπτη τροφοδότηση του συνόλου των καταναλωτών, όπως ήταν και πριν.
- Σε περίπτωση βλάβης ή διακοπής ρεύματος που πρέπει να απευθυνθώ; Απάντηση: Σε περίπτωση βλάβης επικοινωνείς απευθείας με το Κέντρο Βλαβών
του ΔΕΔΔΗΕ της περιοχής που ανήκει το ακίνητό σου. Η υπηρεσία διόρθωσης βλαβών προσφέρεται για όλο το 24ωρο πανελλαδικά.
Μέσα από αυτές τις ερωτήσεις και απαντήσεις, ακόμη και ο πιο δύσπιστος, θα έπρεπε να κατανοήσει, πως θα πρέπει να παρακολουθεί το κόστος που καταβάλλει στο πάροχο ρεύματος που ανήκει και να προσπαθεί πάντα να βρίσκει την καλύτερη δυνατή λύση για την περίπτωση του. Είναι αυτό όμως εφικτό και αν ναι πόσο εύκολο; Ναι είναι εφικτό, αλλά απαιτεί χρόνο και γνώσεις. Τα διαθέτει ο πελάτης; Για το λόγο αυτό είμαστε εμείς εδώ, γιατί γνωρίζουμε καλά την αγορά ενέργειας στο ρεύμα, τόσο από θέμα όρων, όσο και από προγράμματα και έτσι είμαστε σε θέση να σας προσφέρουμε την καλύτερη λύση και πραγματικά να εξοικονομήσετε μέχρι και το 50% των χρημάτων που πληρώνετε τώρα.
Μπορείτε και μόνοι σας να δείτε ποιο όφελος θα έχετε με την αλλαγή ενός παρόχου, αλλά πριν την ολοκληρώσετε ρωτήστε μας πρώτα, θα σας προτείνουμε την καλύτερη λύση, ανάλογα με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις που έχετε.